top of page
  • Writer's pictureKatarina Bucu

Postavka PLANERA za JANUAR 2020.

-AND THE ADVENTURE BEGINS...-


Sjajni pozdrav dragi prijatelju, evo nas uveliko u novoj dekadi sa već nekoliko dana ostavljenih iza sebe! Novi početak izvor je mnoštva nezamislivih mogućnosti, a godina obučena u odelo od brojeva 2 i 0 uveliko govori da će biti spektakularna.

U susret novom početku, svežim novinama, odlučila sam da oprobam i ja nešto novo za sebe a to je bullet journal. Kao osoba koja zapisuje sitnice na bezbroj papira i posle traži papiriće uveliko zaturene u svakom kutku, htela sam sebi da ovom metodom pre svega pružim sebi čist prostor u umu a onda i na papiru.

Neretka je situacija da nešto novo saznam i čujem pa posegnem za papirom, zapišem informaciju i onda je šćućurim negde gde veoma lako zaboravim na nju. Kroz vođenje planera, želela sam da stvorim naviku da direktno posegnem samo za planerom kada je neophodno nešto zapisati, kada se stvori nova ideja i kada je potrebno da zapišem bitne datume u mesecu...

Na vođenje planera gledam kao na mesto za transformaciju misli koje se roje u glavi u mir na papiru!

Tako da sam se odlučila da za mesec januar postavim sebi planer sa najbitnijim stavkama, kako bi išla ruku pod ruku sa novom navikom. Nisam želela da preopteretim sebe nepotrebnim postavkama, crtežima, dekorisanjem i ulepšavanjem praznog prostora, već mi je svesna namera bila olakšanje misli i ideja u glavi i bolja organizacija – a to sam ostvarila kreirajući jednostavne šablone za neophodne stavke a isto u dovoljnoj meri dopustiti i svojoj kreativnosti da se ispolji.


Pre, nisam bila osoba koja bi vodila planer na ovakav način, jer sam smatrala da je potrebno previše posla za to, savršenstvo naravno ide uz put, a takođe sam smatrala da se veoma lako ispada iz trake s ovim stvarima. Da bi sebi olakšala izabrala sam put jednostavnosti kako bi me ona odvela do redovnosti!

Evo kako moja postavka planera za januar mesec izgleda:


1) PREGLED MESECA

Prvu stavku koju sam postavila u planeru jeste sveopšti pregled meseca. Nacrtala sam mali kalendar za mesec januar, a potom sam ispod docrtala brojeve, kako bih zapisala svaki događaj koji je predviđen za određeni dan. Na ovaj način šaljem jasnu sliku sebi o celokupnom pregledu meseca i šta se zbiva u njemu. Pre sam ove stvari zapisivala u kalendaru na telefonu, što smatram da nije loša stvar, ali lakše mi je kada imam i ovakav pregled ispisan na papiru, kada se preklapaju neki događaji recimo pa nemam dovoljno prostora da ispišem na telefonu ili kada zapisujem milion stvari pa moram tražiti gde sam šta zapisala... Pogodno je držati sve na papiru, jer definitivno nisam osoba koja pamti sve događaje i uvek prirodno težim olovci i papiru!



2) PREGLED ISPITA ZA JANUARSKO-FEBRUARSKI ROK

I ovo sam pre pisala sebi u telefonu u kalendaru, ali sada mi je mnogo lakše, kada sam razdvojila ostale događaje od ispita i kolokvijuma. U svoj planer sam unela samo neophodne listove kao što sam napomenula, a pošto se bliži rok, odlučila sam da docrtam i ovaj za jan-feb rok. Tu sam istakla sve važne datume određivanja ispita/kolokvijuma i ostavila prostor za beleške vezane za fakultetske obaveze koje slede, npr. overa semestra...



3) PROSTOR ZA ORGANIZOVANJE UČENJA

Prirodno sledi mesto gde zapisujem šta učim u kojem danu. Pre sam ovo zapisivala na sticky notes, pa sam svakoga dana uzela po jedan sticky note i zapisivala šta ću učiti, sada imam samo na jednom listu sasvim dovoljno prostora da za beležim očekivane namere za taj dan, što mi daje čistinu, mir i doprinosi efikasnosti! Ovaj list sam odmah docrtala pored stranice o pregledu ispitnog roka kako bi mi taj pokazatelj pomogao da isplaniram učenje!



4) HABIT TRACKER

Ovaj segment vezan je za praćenje svojih navika. Iscrtala sam nekoliko tabela i svakoj dodelila po jednu naviku za koju želim uvideti svoj mesečni pregled. Na primer, za mene su to: šetnja zahvalnosti, meditacija, sada i bullet journal, a ponekada s vremena na vreme i detoks od društvenih mreža. Svaki kvadratić označava dan u mesecu januaru koji će biti obeležen bojom ukoliko je u njemu moja navika ispunjena. Nisam osoba koja svakoga dana sve izvršava perfektno niti težim tome, ovde mi je namera da uvidim i to slikovito moj odnos s navikama kako bih videla učestalost ispunjenja, istrajnost i šta mogu popraviti kod sebe!



5) PROSTOR ZA IDEJE/BRAIN DUMP

Pored stranice sa navikama, postavila sam stranicu sa prostorom za ideje i to s svesnom namerom, pošto ideja nikada dosta i znam da će taj prostor biti najviše ispunjem, želela sam da kada kod okrenem stranicu pogled pođe i na onu s navikama da bi se uvek setila koliko je važno kreirati i držati se postavljenih navika. Zato sam pored njih, dodelila prostor za ideje kao i za istraživanje. Često naiđem na nešto novo: novu osobu na internetu čiji me rad zanima, knjigu koju želim da istražim, pesmu da poslušam i taj odeljak sam namerila upravo tim sitnicama koje mogu kasnije da istražim dublje! Dodala sam i važan citat koji kaže: YOU WERE BORN AN ORIGINAL, DONT DIE A COPY! – kako bi me uvek podsetio da je stvaranje ideja način na koji nas život neprestano golica!



6) KNJIGE KOJE ŽELIM DA PROČITAM

Kao osoba koja mnogo čita, morala sam imati ovaj odeljak, pre svega zbog namere da čitam još više ili barem da se vratim na svoj tempo čitanja koji je pre kretanja na fakultet dostizao do 50 knjiga godišnje, nažalost čim sam krenula na fax batalila sam čitanje i totalno se posvetila fakultetskim knjigama. Zato sam se sada polako vratila na naviku čitanja i ona mi donosi mnogo radosti, baš kao što i sama J.K. Rowling kaže: I DO BELIEVE SOMETHNIG VERY MAGICAL CAN HAPPEN WHEN YOU READ A BOOK! Tu sam zapisala knjige koje želim da pročitam i docrtala s desne strane kružiće koje ću štiklirati kada budem pročitala knjigu! Uvek imam dosta knjiga na umu, i kad god čujem za neku novu ona naravno biva napisana na nekom papiriću koga više neću pronaći – zato ovaj list s nadom da ću ih ovde pronaći!


7) NOVE REČI

Poslednji list u planeru za mesec januar sam posvetila novim rečima. Volim kada god naiđem na neku novu reč koju ne koristim u svom svakodnevnom govoru, ili koja bi mi mogla poslužiti za pisanje. Na taj način širim svoj vokabular i ovo je navika koju sam započela upravo čitajući knjige i zapisivajući nepoznate reči, ili reči koje su mi milozvučne... Iako imam posebnu svesku za ovo, ona mi nije često pri ruci i uvek bih nove reči zapisivala u telefonu ili na sticky notes ili na bilo čemu što mi je pri ruci kad sam čula novu reč, zato znam da će mi ovaj odeljak biti od velike pomoći da nove reči ne raštrkam na sve strane, već ih držim na urednom mestu!



Video koji sam pogledala a koji mi je dosta služio o planiranju je ovaj, sa YT kanala Knjigatron, a preporučujem i video sa kanala Pick Up Limes!



I ovako izgleda moja postavka planera za mesec januar, iako sam tek započela s njom osećam mnogo lakoće u glavi. Uvek imam mnogo svesaka s različitim ispisanim stvarima – dnevnik, planer, to do notes, sveska s citatima itd.. I uvek bih koristila ili telefon i sticky notes i obične papiriće da zabeležim neophodne informacije. Uz planer se nadam da će se haos u glavi povući i da ću stvoriti naviku da sada posegnem samo za mojim crvenim planerom!

Da li si ti neko ko radije drži stvari u glavi ili si papir/olovka tip? I da li si ikada razmišljao/la da vodiš planer?



Ovo jeste novo za mene i drago mi je što posežem za stvarima za koje pre znam da ne bih. Dok sam kreirala planer, bilo mi je neophodno dva sata i u tih dva sata može biti ukomponovana tvoja kreativnost, vreme koje pružaš sebi za negu o sebi ili sa sretanje misli sa učenja a ujedno i pomažeš sebi na način da organizuješ svoje vreme i događaje a vreme je dovoljno vredno da se pozabavimo njime, pogotovo kada ono samo teče a na nama je ostalo!


Nadam se da si uživao/la čitajući ovaj tekst i nadam se da sam te inspirisala da kreiraš svoj planer ili barem da opratiš pažnju na svoju organizaciju kako bi olakšao/la sebi!

Da li si spreman/na za kreiranje 2020?


S odsjajem, Katarina

.

.

.

63 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page