top of page
  • Writer's pictureKatarina Bucu

Koja je tvoja životna svrha? | 4 pitanja za postaviti sebi

“Seti se da zaspiš sa snom i da se probudiš sa svrhom”


Sjajni pozdrav, dragi prijatelju, drago mi je što si nabasao na ovaj tekst je nastao isključivo kako bi tebi pomogao. Sa tobom ću podeliti jednu vežbicu koja će ti pomoći u otkrivanju odgovora na najdublja životna pitanja koja se komešaju u čovekovom umu.


Na početku svog rada na sebi, nailazeći na pojam životna svrha razvila sam mišljenje da ona mora podrazumevati nešto veoma veoma veliko što moram ostvariti tokom života. Razvijajući se i još više radeći na sebi polako sam počela da razumem da svrha svakodnevno treperi u meni i da ona nije tamo nešto što moram dosegnuti. Ne moram da se podignem da prste da bi je dohvatila, jer ona se ne dostiže. Ona se sluša. Šapuće mi svakodnevno, između udisaja, između treptaja srca, reči koje su potrebne da čujem.


Svrha se ne dostiže. Ona se sluša.

Zapitala sam se onda, šta je to što čujem i za čime srce vrvi od radosti? Za čime posežem? Postavljala bih sebi ta pitanja i slušala da li mi je toplo oko srca ili hladno. Kakva osećanja se komešaju unutar mene. A kada bih osećala tugu, nezadovoljstvo znala bih da ono što mislim da želim za sebe, za druge, ili da činim nije ono što rezonuje sa mnom i onda bih načuljila uši još više.


Jedna od vežbica koja mi je pomogla u tome jeste vežba iz knjige “Uspeh što da ne?” Džeka Kenfilda. Zato želim i sa tobom da podelim ovu vežbicu u nadi da će ti pomoći da se okreneš sebi, pa i ti, kao i ja da načuljiš uši. Uživaj u procesu!


Uvežbavanje životne svrhe - knjiga "Uspeh, što da ne?" - Džeka Kenfilda

Za ovu vežbicu ti predlažem da uzmeš papir i olovku, sedneš na neko mirno mesto i prepustiš se momentu. Ne moraš pisati neke fensi reči, niti poetski se izražavati (ukoliko to nisi ti, naravno :P), važno je da ti razumeš šta želiš od sebe, a tako možeš da razumeš i ostale oko sebe! Pa krećemo!


1) Prvo, ispiši tvoje dve jedinstvene lične osobine. Dati primeri su: polet, kreativnost. Ili hrabrost, empatija, spretnost, snalažljivost, oštroumnost, pozitivizam... Ono što smatraš da poseduješ ispiši sebi! Nemoj se obazirati na to kako te drugi vide, nemoj uzimati u obzir samo navedene primere - idi dalje od toga, sarađuj sa svojom autentičnošću! Kojim draguljima si obogaćen, da te teraju da na svoj način sijaš?



2) Završio s prvim pitanjem? Odlično, prelazimo na drugo koje glasi: Navedi jedan ili dva načina na koji uživaš da izraziš te osobine u sporazumevanju sa drugima, kao što su na primer podržavanje i podsticanje. Može biti takodje: vođenje, služenje, slušanje, razumevanje... Ispiši koji su to tvoji načini.

Utoni u ovaj proces, piši ono što ti golica uvo i greje srce!

3) Sledeće pitanje kaže: Pretpostavite da je svet sada savršen. Kako taj svet izgleda? Kako se ljudi ponašaju jedni prema drugima? Kako to izgleda? Napiši odgovor u vidu izjave, u sadašnjem vremenu, opisujući krajnje stanje - onako kako ga ti vidiš i osećaš. Zapamti, savršeni svet je zabavno mesto. Primer: Svi slobodno izražavaju svoje jedinstvene talente. Svi rade u slozi. Svi izražavaju ljubav.

Jedan od mojih primera glasi: U mome svetu, postoje i nesavršenosti, ali fokus ljudi je na ljubavi, miru, bezuslovnoj pomoći. Ono je mesto gde se bez osmeha na licu i zahvalnosti u srcu ne može zamisliti život. Ispiši kako bi to tvoj svet izgledao. Neka te primeri samo usmere ka tome. Sigurna sam da već poznaješ taj svet!



4) I poslednji korak podrazumeva da povežeš prethodna tri pitanja u jednu jedinstvenu izjavu. Primer iz knjige glasi: Moja svrha je da iskoristim svoju kreativnost i polet da podržim i nadahnem druge da slobodno izražavaju svoje talente skladno i s ljubavlju. Dakle, poveži prethodno navedeno.



Kako ti se čini? Da li je teško, lako? Kako bilo, nadam se da ti je od velike pomoći ovo dobrodošlo. P.S. Ako te zaboli glava, ne brini se normalno je ;) mene na trenutak jeste. Ili ako si zbunjen/a u redu je takođe, ne zaboravi ne moraš znati šta je, ona će ti šaputati a kada ti budeš dovoljno načuljio/la uši - čučeš je zasigurno.


Vremenom, radom na sebi, kroz sticanje različitih iskustava podignućeš se na prste ne da bih dostigao/la svoju svrhu, već zato što te ona podiže jer je veoma pomno slušaš i živiš!


S odsjajem, Katarina

32 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page